tiistai 9. elokuuta 2016

Äänien kuulemisesta psykoosissa ja erikoisia piirteitä

Kun kuulin pahimmillaan ääniä 24 tuntia vuorokaudessa, siihen liittyi erikoisia piirteitä. Osa äänistä oli kuin nauhoitettuja ja tuttujen ihmisten ääniä oli mukana.

Myöhemmin äänet alkoivat kommentoida reaaliaikaisesti ympäristöä, ihmisiä ja sanoivat, mitä minun piti kaikille muille kertoa tai selittää siinä tilanteessa. Jopa sairaalassa äänet kommentoivat lääkärien ja hoitajien teot ja kertoivat, miten ja mitä minun pitäisi tehdä.

Erikoista äänien kuulemisessa oli myös se, että korvatulpat laittamalla äänet hiljentyivät, enkä aina kuullut ääniä lainkaan. Jos musiikki oli tarpeeksi kovalla, en kuullut ääniä lainkaan.

Miten tällainen äänien kuuleminen omasssa päässä häviää konsertissa tai kovan musiikin kuuntelun avulla? Siihen ei minulla ole vastauksia?

Mietin vain että jos olisin käyttänyt kunnollisia korvakuulokkeita, olisinko säästynyt manipuloitumiseltä äänistä?

En löytänyt omiin korviini sopia korvatulppia, liian pienten korvakäytävien takia.

Kaiken takana psykoottisten oireiden saamisessa oli tämä äänimaailmasta manipuloituminen.

Onko yleistä, että ääniä kuulevat kuulevat englantia, suomea ja venäjää? Lisäksi äänet reagoivat siihen, että en ymmärtänyt venäjää, joten sen kuuleminen loppui lyhyeen.

Miten ääniä kuuleva voi estää äänet korvatulpilla tai ainakin äänet vaimenevat paljon?

Tähän olisin kaivannut alussa jo jotain tukea, että ehkä olisinko voinut estää äänien kuulemisen kokonaan?

Alussa nukuinkin kuulosuojaimet päässä joitakin kuukausia, ja samoin pidin kuulosuojaimia päivälläkin päässä, mutta ihmiset pitivät sitä niin outoja asiana, että jouduin luovuttamaan ja niinpä minä manipuloiduin äänistä! En kuitenkaan jaksanut pitää korvatulppia tai kuulosuojaimia sitten koko aikaa, vaikka ne olisivat pelastaneet monelta.

Mies näki kaiken, että pidin kuulosuojaimia, korvatulppia jne. Hän jopa etsi parempia kuulosuojaimia minulle. Kyllä hän tiesi, että jotkut äänet häiritsivät minua. Kerroin, että ne auttavat minua, että en kuule ääniä lähdes lainkaan tälla tavalla.

Miten se on mahdollista, että kuulosuojaimet estivät äänien kuulemisen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti