torstai 18. elokuuta 2016

Äänipäiväkirjasta lisää

Äänet puhuivat minulle alussa erittäin ystävällisesti ja selittivät minun olevan eri peleissä. Siksi puhuin ihmisille peleistä. Äänet puhuivat rakastavansa minua, ja kannustivat aina keksimään ja tekemään uusia asioita. Äänet komentoivat koko ajan reaaliaikaisesti tapahtumia, he äänet ikäänkuin näkivät jopa katukyltit ja kaikki ympärillä olevat ihmiset tai tapahtumat ja komentoivat muita ihmisiä, heidän mielipiteitään ja jopa ympäristöä ilman, että tiesin edes toisista ihmisistä kaikkea, he tuntisivat osan ihmisistä entuudestaan tavalla, josta minulla ei ollut tietoa. Tai ainakin saivat minut uskomaan, että nämä ihmiset toimivat näin tai ovat tätä mieltä.

Äänien tarina jatkui kahden viikon jaksoista aina reilun kuukauden jaksoihin, jolloin teemat ja aiheet vaihtuivat, samoin minun piti toimia eri tavalla tai tehdä jotakin muuta. Kertoa perheelle tai ystäville seuraavasta jaksosta tai aiheesta, ja tein työtä käskettyä. Sehän teki minusta sen hullun ihmisen, kun kerroin, mitä kuulin ja miten olin peleissä mukana.

Ajatukset oppivat jossakin vaiheessa lukemaan; minun ajatuksiani, jos ajattelin selkeästi ja tiettyä asiaa tai tapahtumaa. Äänet alkoivat kommentoimaan minun omia ajatuksiani ja mitä minun pitäisi tehdä tai toimia näissä tilanteissa. Keskustelut muiden ihmisten kanssa olivat ristiriitaisia, kun en tiennyt kuuntelenko ihmistä vai äänien antamia ohjeita. Siksi tämä näkyi ulospäin vaipumisena omiin ajatuksiini tai jätin kuuntelematta ihmisiä aina välillä.

Kaiken kaikkiaan äänistä manipuloituminen tapahtui hitaasti, mutta varmasti. Jossakin vaiheessa ihminen alkaa noudattamaan äänien antamia ohjeita, eikä toteuta omaa tahtoaan. Myös ääniä vastaan voi alkaa toimimaan, ja uskon, että jokainen kauemman aikaa ääniä kuuleva, alkaa lopulta elämään omaa elämäänsä, koska äänet johtavat ihmisen harhaan ja toimimaan vastoin omia periaatteitaan.

Jatkan äänipäiväkirjan työstämistä ja sen kirjoittaminen on haastavaa tarinan monipuolisuuden, eri kielisten osien ja monisyisyyden takia, sekä henkilöiden runsauden takia.

Tarinassahan on jopa ihmisiä omilta kouluajoilta, joita en edes ole muistanut olevan olemassakaan, enkä tiedä heidän nykyvaiheista mitään. Siksi oli yllättävää itsellekin, että äänet puhuivat niin monista ihmisistä, joiden olemassaoloa en edes muistanut tai olin tavannut heidän muutaman kerran elämäni aikana, tai he olivat kaukaisempia sukulaisia.

Miten monimutkainen on tämä prosessi ja mitä kaikkea vanhaa on kaivettu esille, enkä tiedä, mikä näistä henkilöistä on totuudenmukaista tai totta ja mikä on pelkkää mielikuvituksen tuotetta??

Äänethän kertoivat lopulta, että kaikki on pilaa koko perhettä ja yhteisöä kohtaan, ja kaikki naapurit ovat jollakin tapaa otettu mukaan, sekä sukulaiset sekä omalta että miehen puolelta! Pilanteoltahan se tuntuikin loppuvaiheessa, kun kaikki ihmiset laitettiin tekemään jotain pahaa tai heistä kerrottiin pahoja ja ikäviä asioita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti