perjantai 12. elokuuta 2016

Ilman sanoja

Tiedän mitä minusta sanotaan,
ja miksi minä olen se huono ihminen,
se vanha akka ja huonotapainen,
mutta avioeroon tarvitaan aina kaksi,
niinkuin siihen avioliittoonkin,
sillä vain olemalla tyytyväinen,
voi elää täyttä elämää parisuhteessa,
eikä tule liian vajaita päiviä.

Jos on liian paljon yksinäinen,
eikä ole kumppania ajatuksia jakamaan,
voi erkaantua ja täytyy ottaa oma aikansa,
olisiko se sellainen etsikkoaika tahi muu aika,
aikamatka omaan elettyyn elämäänsä,
katsoa elämää useammalta kantilta,
ja pohtia, haluanko jakaa hänet ehkä,
näiden kaikkien muiden ihmisen kanssa,
sillä joku muu on voinut olla se tärkeämpi.

Silloin ihminen joutuu etsimään itseään,
miksi minä en ole kovin kelvollinen,
mitä vikaa minussa on niin paljon,
miksi minä jään aika yksinäiseksi,
olenko oleva sellainen koko loppuelämäni,
vai olenko minä vielä saava jotain,
jotain sellaista lämpöä ja rakkautta,
jota siinä tilanteessa kaipaisin,
omaan sisimpääni tahtoisin saada.

Jos vastaukset ovat kovin hataria,
on oikein ehkä ottaa se harkinta-aika,
pohtia tilannetta etäämmältä ja kaukaa,
olenko minä hänelle mitenkään tärkeä,
arvostaako hän minua millään tasolla,
onko joku muu hänelle se tärkeämpi,
voisiko sanoa, että tuli suuri sanojen vajaus,
ja vajaus oli niitä tärkeitä hyviä sanoja,
eikä rakkautta lausuttu ääneen,
sen kymmenen viimeisen vuoden aikana.

Miten ihminen kaipaakaan sanoja,
edes muutaman kerran vuodessa sanoja,
sanoja rakkaudesta tai hellyydestä,
muutamaa halausta tai suudelmaa,
mutta ymmärrän, että niitä ei aina saa,
eikä ehkä toinen voi ymmärtää,
että naiset kaipaavat hyviä sanoja,
sillä pahoja sanoja on maailmassa liikaa,
tai ilman sanoja on vielä epävarmempaa!

Mutta nyt hyväksyn elämäni,
ilman niitä sanoja rakkaudesta,
ilman sanoja hellyydestä tai suudelmia,
sillä olen huomannut sen olevan turhaa,
on vain hiljaisuutta ja hetkittäisiä sanoja,
olen vain enemmän puhuva muualla,
ja olen vain enemmän oman tieni kulkija,
ja jos minua joku muu enemmän arvostaa,
on hän minulle toisella tapaa ehkä tärkeämpi,
ja me voimme puhua vaikka koko päivän,
ne ovat ne Luojamme "taivaan linnut"!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti