sunnuntai 14. elokuuta 2016

"Mielenterveysongelmia"

Minut oli laitettu sairaalaan lähetteellä: "Usan armeija seuraa minua ja lääkäri lähettää minut turvaan sairaalaan."

En ikinä olisi keksinyt sanoa tuollaista lausetta, saati paennut johonkin sairaalaan. Ihmettelen vieläkin tuota lausetta, kuka sen oli keksinyt minun sanomaksi. Sitä en tiedä vieläkään. Jos joku tietää, voisi toki kertoa minulle totuuden!?

Minä vain tiedän kaiken muun, mistä minua syytettiin.

Mutta eniten ihmettelin sosiaalitoimiston päätöstä, joka oli tehty sillä aikaa, kun siellä "tutkintovankeudessa" sairaalassa, että olen niin mielenterveysongelmainen!?

Onko kyseessä joku "salaliittoteoria" sittenkin?!

Ottakaa tämä huumorilla, niin minäkin teen, vaikkakin kerron kyllä totuuden, mitä minulle sanottiin minun omassa pihassa, jos joku kysyy, miksi olin sairaalassa tutkittavana eli "tutkintovankeudessa" neljä päivää, minä kun muistan kaiken ihan sanasta sanaan.

Muuten aika meni hyvin, mutta lukeminen loppui kesken. Sairaalaosaston kaikki lehdet tuli luettua, ja kaikenlaiset ihmisten elämänkerrat niistä lehdistä. Luontolehdistä luin tietysti kaikkia kansallispuistoja ja luontopaikkoja koskeva tarinat, vierailenhan usein itsekin luontokohteissa. Lisäksi luin eläinten fysiologiaan liittyvät artikkelit sekä opettelin tuntemaan uusia kasveja ja luontoa ei voi tuntea koskaan liikaa.

Mutta kaipaisin eniten liikuntaa sinne osastolle, sainhan kiertää vain kerran sairaalan rakennusten ympäri sairaanhoitajan saattelemana. Se on mielestäni iso puute tuo liikunnan puute!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti