keskiviikko 24. joulukuuta 2014

Kohti vapautta - sävelletty laulu


Kohti vapautta, Kerttu -tädin muistolle kirjoitettu

Syksy on korjannut kypsää viljaa,
korsi on taittunut tuulessa,
ja katkennut,
ja pian satava lumi peittää sen.

On täyttynyt päiväni olla täällä,
olla osa tätä suurta,
ja pelottavaa maailmaa,
mutta nyt olen vapaana kaikesta tästä.

Olen lentänyt muuttolintujen matkassa,
kaukaisemmille maille,
auringon lämpöön,
ja kaikki on niin kaunista siellä.

Mikä minua voisi odottaa siellä,
eihän minulla voi olla tietoa siitä,
en minä pelkää,
enkä minä tunne murhetta siitä.

Olen vain lintunen kotia vailla ollut,
olen vain eksynyt,
ja etsinyt kauan,
olkoon matkani siis rauhallinen..

Syksyn satoa korjataan aina talven tullen,
niinpä kurkiauran mukaan,
minäkin lähdin,
ja lensin kohti pilviä vapautta etsien.

Löysin rauhan ja vapauden sataman,
jota kauan olen jo etsinyt,
ja harhaillut,
ja olen kaikesta turhasta päässyt pois.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti