keskiviikko 24. joulukuuta 2014

Yön lapsi -sävelletty laulu


Yön lapsi

Illan tullen syttyvät tähdet,
kuun reuna tulee esiin,
salaa puiden takaa.
Metsä hämärtyy,
pian on pimeää,
kietoutuen ympärille.

Oloni on rauhallinen,
mieleni levollinen,
eikä minulla mitään,
mitä pelkäisin,
pimeys on turvani,
kätkee minut syliinsä.

Olen päivisin rauhaton,
yö on minun aikaani,
yölle minä kuulun,
missä olet tähteni,
sinua taivaalta etsin,
toivon lentosi mukaan.

Minä pimeyteen syntynyt,
yön pimeydessä elän,
sielussani sykkii, soi,
sävelet kuulen, sanatkin,
vaikka ääntä en kuule,
vain ajatukseni kiitävät.

Minä katson pimeään,
kuuntelen hiljaisia ääniä,
tuuli hiljaa heijaa,
vaimentunut laulu,
joskus rapsahtaa,
ja olen kotonani.

Katson tähtien tuiketta,
toivoisin pääseväni,
tähtien tarhaan joskus,
olla tähden lentona.
olkoon tähteni kirkas,
odotan sinua tähteni.

Milloin minut noudat,
ei minua huolestuta,
sieluni on rauhallinen,
on metsässä turvani,
pimeys verhoutuu,
kuuntelen hiljaa.

Siellä sieluni kotimaa,
siellä sinä odotat,
kun aikani on tullut,
eikä ole kiirettä,
odotat tähteni siellä,
kun aika on kypsää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti