perjantai 28. elokuuta 2015

Elokuun 22. päivänä 1974

Elokuun 22. päivänä 1974

Päivät kiitävät ohitse ennenkuin ehdin huomatakaan. Toisinaan tuntuuu siltä kuin olisin vielä useita vuosia nuorempi. Pian olen vanha ja elämä ohitse. Nyt olen vielä nuori ja elämä edessä. Siksi yritän olla iloinen ja luoda ympärilleni valoisan ja kauniin maailman. Toivon ja ajattelenkin: huominen voi olla parempi. Se kannustaa ja antaa uutta toivoa.
Kesä kului kuin siivillä. Olin toivomallani Interrail-matkalla. Ehkä odotin liikaa, mutta kuitenkin olen tyytyväinen. Näin paljon uutta. Sain uusia lämpimiä suhteita, joita toivon voivani jatkaa kirjoitellen. Kävin kymmenessä eri maassa. Aloitin Ruotsista, josta jatkoin Norjaan. Norjasta tulin takaisin Ruotsiin. Tanskan halki jatkoin matkaa Saksaan. Hollannissa viivyin vain muutaman tuntia. Belgiassa olin kauemmin Brisettien luona. Olin heillä neljä yötä.
Seuraava kohde oli Lontoo ja Elpidan perhe. Siellä olin kolme yötä.
Luokkatoverini oli Hastingsisssa ja niinpä kävin hänen luonaan. Aikaa kului kaksi päivää.
Pariisiin saavuin toinen elokuuta. Patrician perhe oli todella ystävällinen. Olin heillä kolme yötä.
Illalla lähdin Pariisista kohti Ventimigliaa ja Monacon halki Italiaan. Italiassa yövyin Torinossa.
Illalla olin jo Zürichissa. Siellä olin Erbien luona.
Matkustin taas yöllä Hampuriin. Hampurissa tapasin pari sisarusta, joiden kanssa olinkin loppumatkan.
Tulimme aamulla Kööpenhaminaan yön matkan jälkeen. Yritin päästä yöksi nuorisomajaan. Tulos: ei paikkoja.
Matka jatkui Tukholmaan. Yhä huono tuuri. Lähdin Turkuun.
Kultainen kotimaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti