maanantai 24. toukokuuta 2021

Armo vapauttaa

 Ei kannata olla elämän tuomari,

tuomita toisia teoistaan,

sillä emme voi tietää,

kaikista taustekijöistä.


He voivat olla johdettu harhaan,

he voivat olla manipuloituja,

heille on annettu vääriä tietoja.


Tuomio on vain korkeamman,

se ei ole minun tai sinun vallassasi,

vaan se on ihmisen henkilökohtainen,

oman elämän tilitys viimeisinä hetkinä.


Miten sinä olet valinnut päiväsi,

oletko sinä ollut rehellinen itsellesi,

oletko tunnustanut olevasi väärässä,

ehkä olet pyytänyt anteeksiantoa?


Usein mietin eläväni viimeistä päivää,

ja olen levollisella mielellä,

olen tehnyt tilini selviksi,

olen pyytänyt anteeksi tekojani,

olen ollut erehtyväinen elämässäni.


Olen tuntenut enkelin kosketuksen,

olen tuntenut rauhan tunteen,

elämän rajallisuuden ja kuoleman läheisyyden,

ja sieluni on ollut vain hyvin levollinen.


Siksi en enää pelkää viimeistä päivää,

uskon selviävänä kaikesta siitäkin,

enkä näe elämäni tarkoitusta huonona,

olen ainakin yrittänyt elää siten,

kuin jokainen päivä olisi se viimeiseni!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti