tiistai 27. lokakuuta 2015

Hetket - kokoelma 2015


Elän vain hetken,
ja hetki on helmi,
loputtomassa ketjussa,
sukupolvien helmiketjussa,
loputon, sanaton yhteys,
kuuluu johonkin,
suurempaan maailmaan.

Olen vain haavoittuvainen eläin,
ja elän tässä hetkessä,
tulevasta en voi tietää,
tiedän vain menneisyyteni.

Maassa on elämän lankani,
elävät olennot pitävät minut hengissä,
ja miksi en nauttisi niiden annista.

Jokaisella päivällä oma murheensa,
oma ilonsa ja oma mahdollisuutensa.
Miten ne käyttäisin?

Etten tuhoaisi kaikkea,
etten olisi taakaksi,
ja että voisin auttaa niitä,
jotka ovat heikompia,
ja hauraampia kuin minä.

Minäkin olen hauras,
pelkkää silkkoa sisältä,
en ole aina viisas,
tyhmäksikin minua kutsutaan,
mutta olen vain inhimillinen,
omine virheineni ja ajatuksineni.

Olen heikko astia,
vesi ei minussa pysy,
ja sinkoilen ilman päämäärää,
etsien ja etsien,
vaikka kaikki olisi jo valmista.

Miten minä eläisin,
olisin ilo mieluummin,
ja auringon lämpö ihollasi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti