maanantai 11. toukokuuta 2015

Äitienpäivä 1973

13.5.1973

Tänään oli Äitienpäivä. Aamulla olin hyvin kiukkuinen, koska olin eilen Kukonhiekassa ja tulin sieltä tänään kello kolme. Aira keitti kahvin äidille. Äiti oli kirkolla äitienpäivillä srk-talossa.

Me, Riitta, Eeva, Sopo, Tarja ja minä, lähdimme katsomaan juoksukilpailuja. Kun saavuimme perille, siellä ei ollut ketään ja niinpä lähdimme kotiin. Levitin vanhan sängynpeiton nurmikolle. Riitta toi puolukkamehua, piparkakkuja, kakkua ja pullaa. Pelasimme korttia ja otimme aurinkoa.

Kun oli kulunut pari tuntia, tuli äiti kotiin, ja me lähdimme mummolaan. Riitta otti ruusun, Tarja maitopurkin ja minä kakun ja kortin. Äiti kävi antamassa lehmille heiniä. Pian olimmekin jo matkalla.

Riitta ja Tarja lähti Arjan kanssa Konttimäen koululle, koska sielläkin oli juoksukilpailut. Minä jäin lukemaan lehtiä ja juttelemaan. Mummo keitti kahvia ja teetä.

Olimme juuri lähdössä, kun äidin veli Lauri tuli kalalta. Hän oli saanut yli sangollisen ahvenia. Me saimme puoli sangollista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti