lauantai 1. heinäkuuta 2017

ADHD ja Lintuharrastus

Moni ihminen ei voi ymmärtää ihmisen kiinnostuksen kohteita,
kuten tällaisen mummoihmisen loputonta kiinnostusta lintuja kohtaan,
ja tuli taas bongattua uusi tuttavuus sepeltasku Ylöjärvellä,
linnuista puhutaan ystävien kanssa tuntitolkulla,
ja monesta muusta se on silkkaa ajantuhlausta,
mutta ADHD ja ADD epäilemättä ovat silloin omimmillaan!

Jos on kaksisataa lasissa ja lintumäärässä tänä vuonna,
voi olla onnellinen, olen ehtinyt ja olen kokenut paljon,
enkä pysty enempään ja olen siis tyytyväinen,
oman impulsiivisuuteni takia olen onnistunut ja välillä epäonnistunut!

En toimi samalla tavalla kuin tavis, psykiatri totesi,
en vastaa kysymyksiin, joita kysytään vaan asian vierestä,
ja vastaaan kysymyksiiin, joita ei ole kysytty,
ja poimin osan lausetta toisesta lauseesta ja loppu on jostain muusta.

Miten monimutkaista on ymmärtää ihmisen impulsiivisuus,
ja että aivot on rakennettu toisin ja ihminen toimii monella tavalla,
ja ei itse ymmärrä miksi muut ovat tippuneet kelkasta eivätkä ymmärrä.

Minä hyppään kesken kahvipöytätilaisuuden pois pöydästä,
muistan yllättäen jotain mielenkiintoista ja selitän jotain vaikkapa hirvistä,
siinä muu väki katselee kummissaan, että hulluhan tuo on selvästi.

Niinpä miten minä voisin muuksi muuttua 60 vuoden jälkeen,
olen oppinut itseni kanssa, että saan sadat parit villasukkia vuoden mittaan,
ja jaan ne ilmaiseksi niitä tarvitseville, jaan taidetta ystäville ja ilmaiseksi,
miksi pitäisi maksaa grafiikan lintutyöstä, jos on ollut nautinto tehdä itse!

Miten minua on vaikea ymmärtää, ymmärrrän puoli lausetta tästä maailmasta,
toinen puoli jostain ulkoavaruudesta, ja tulevaisuuden keksinnöistä,
elämä heittelee ja lauseet ovat koosteita ja monipolveisia tarinoita.

En minä enää kehtaa opetella muuta tapaa elää, jos tähän asti olen selvinnyt,
ADHD -pösilyys on pysyvä kohdallani, ja joka ei voi sitä sietää,
voi välttää lähempää kontaktia, ettei hermostu tai kävisi raskaaksi.

Ymmärrän, että en voi palvella kaikkia, vaikka olen monessa hyvässä mukana,
olen ihminen omine piirteineni, ja elän sen mukaan miten voin,
ja yritän pelastaa ihmisiä elämälle, siksi minua on käytetty hyväksi myös,
ja sen tunnustan, että olin liian sinisilmäinen ja paha sai liian paljon aikana.

Anteeksi pyydän, ja anon, että hyväksykää minut sellaisena kuin olen,
en ole pahuuttani ollut sellaisen auervaaran uhri ja manipuloitu,
naivi olen ja harhautettu, mutta nyt tutkin kaiken kahteen kertaan,
ja pyydän apua, jos joku yrittää harhauttaa sosiaalisessa mediassa,
ja reality-elämässä, olen vain ollut liian paljon hyvään uskova ihminen.

Minulla on nyt korjattu sydän, ja se ehkä auttaa monia muitakin,
pärjätään, oli ongelma mikä tahansa ja ottakaa yhteyttä,
yritetään parantaa maailmaa ja tukea toisiamme.

Olkaa vain persoonallisia ihmisiä, niitä minä arvostan,
älkää arvostelko turhaan meitä erikoisia ihmisiä, ei se meitä voi parantaa!

Minä arvostan ihmistä, joka uskaltaa olla omanlainen,
ja sanoa oman mielipiteensä, uskaltaa myös elää omaa elämäänsä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti