torstai 28. joulukuuta 2017

Suomi -mummona

Suomi -mummon rooli,
on minulle sopiva,
olen saanut monta lasta,
minua kutsutaan mummoksi,
olen heille tukena ja turvana,
monta asiaa ja paperia kouluun,
niitä on hoidettu ja täytetty,
tämä on luottamustehtävä,
ja elinikäiseksi tarkoitettu!

Miten ilolla minä teen sukkia,
säärystimiä ja muuta heille,
miten mukava on tavata,
joka viikko tai useammin,
ja miten he halaavat minua,
keski-ikäistä suomalaista naista,
en ole tuntenut näin paljon hyvää,
enkä koskaan tällaista elämässäni,
minulle on suotu siunaus tässä!

Ja se joulupukin käynti,
tai kuusen koristelu lasten kanssa,
kuinka hauskaa puuhaa se oli,
tai piparkakkujen leipominen,
on oltava vain kärsivällinen,
kyllä he minun Suomi -mummon,
ovat jo hyväksyneet.

Olen kutonut taas sukkia lisää,
ja ostin pukinkonttiin kaikkea,
sellaista pientä ja tarpeellista,
siihen minut on tarkoitettu,
olen heidän oma Suomi -mummo!

Mikä ilo oli olla heidän kanssaan,
tämän joulun aikaan!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti