lauantai 21. tammikuuta 2017

Joka päivä



Skywalk, Grand Canyon, Arizona, Usa
Minäkin olen kuin sotilas,
joka joutuu taistelemaan joka päivä,
tai nälkäinen ja aliravittu ihminen,
joka yrittää löytää sen leivän palasen,
että ei kuolisi nälkään sinä päivänä,
niin minäkin joudun taistelemaan,
omasta oikeutuksestani elämääni,
sellaiseen omaan elämääni,
jollaista haluan elää.

Jos luopuisin omasta elämästäni,
ja eläisin vain toisten ihmisten elämää,
ei sieluni olisi enää vapaa toimimaan,
enkä pystyisi siihen mitä olen tehnyt,
olisin ikuisesti kahlittu neljän seinän sisälle,
ja pelkäisin jokaista rasahdusta ja risahdusta,
joita siinä tilassa koko ajan kuulisin.

Olen ottanut sielulleni vapauden,
elää sillä omalla vapaalla tavalla,
jota muut eivät ehkä voi hyväksyä,
mutta muuten minä vain hukkuisin,
niihin valtameren syviin aaltoihin,
eikä pääni nousi pinnan yläpuolelle.

Jos olisin vain tyytynyt kaikkeen,
mitä eteeni tarjolle tuotiin,
olisin jäänyt näiden huoneiden vangiksi,
olisin ollut häkkiini suljettu lintu,
eikä siipeni olisi enää kantaneet,
sinne minne minä aina haluan,
valkoisten pilvien yläpuolelle,
siniselle suurella taivaankaarelle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti