sunnuntai 5. marraskuuta 2017

Mielikuvituksellinen elämä

Minun mieltäni ei voi kahlita,
se leijuu pilvien yllä,
ja tavoittelee usein taivasta,
se kiitää avaruudessa,
ja leikittelee sateenkaarissa,
se on sinisellä taivaalla,
ja katsoo poutapilvein hattaroita,
se kulkee vapaana meren yllä,
leikittelee aaltojen harjalla,
on kuohkeaa valkoista vaahtoa,
eikä siitä tukevaa otetta saa,
siksi minä toimin toisin,
eikä mieltäni voi vangita,
eikä minusta ole häkkilinnuksi!

Olen vapaa matkustaja,
olen syntynyt toisenlaiseksi,
ihmisen mielikuvituksen tuote,
voi olla vaikkapa sanaleikki,
tai puoli lausetta sieltä ja toinen muualta,
siksi kaikki on liian vaikeaselkoista,
ihmiselle joka ei voi ymmärtää,
että ajatukseni laukkaavat,
eikä ne kulje kuten muitten,
minä hypähtelen asiasta toiseen,
ja yhdistelen faktaa ja fiktiota.

Leikittelen sanoilla ja asioilla,
ja keksin koko ajan uutta,
kehittelen ja sepittelen tarinoita,
joita muut eivät leikiksi ymmärrä,
siksi olen outo ja leimattu hulluksi,
mutta se on minun tapani selvitä,
päivästä toiseen ja eteenpäin,
vain sillä voin voittaa pimeyden,
joka on elämääni varjostanut,
eikä se ole ollut helppoa,
on vain yritettävä selvitä,
niillä keinoilla joita on olemassa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti