torstai 2. maaliskuuta 2017

Kiitollisuus



Kaikista vaivoista huolimatta,
elämä on tässä ja nyt,
elämä kantaa meitä,
joskus heikommin,
joskus paremmin.

Olen kiitollinen,
tästä pienestä hetkestä,
jonka olen saanut jatkaa,
tätä elämäni matkaa.

Olen ottanut linnun siivet,
oman matkani varalle,
jotta saisin nähdä,
kaiken maailman kauneuden.

Miten pieninä kivinä,
kaikki on maailmalla,
hiertävinä ja kovina kengissä,
hohtavina merenrantahiekoissa,
kaikkialla on kiviä.

Vedet virtaavat yhä,
elämä soljuu kivien välissä,
ne hiovat elämän säikeitä,
milloin kovemmin ja kolhien,
milloin hellästi kylkiä syleillen.

Olen elämästä saanut paljon,
nähnyt ja kuullut tuhannet linnut,
katsonut kivien pintoja,
tuhansia virtoja nähnyt,
ja yhä kaikkea sitä,
minä tähänkin päivänä,
ihmettelen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti