tiistai 14. kesäkuuta 2016

Huonompi - arkielämän mietteitä

Kirjoitan vanhoja äänipäiväkirjoja, joten on ymmärrättevä, että tapahtumat voivat olla kaukaisempia kuin eilen tai toissapäivänä! Eli olen kuullut jotain, mitä en tiedä, mistä äänet tulevat!?

Äänet ovat taas puhuneet minulle paljon omasta huonoudestani. Kuinka paljon olen huonompi ihmisenä kuin kukaan muu tuntemani ihminen?

Miten ihminen voi olla näin huono?

Toisaalta olen nyt paremmin toimeentuleva kuin aikaisemmin. Sainhan aikaisemminkin liki 3.000 euron palkkaa maksatustarkastajan työstä, kun maksoin kahden eri rahaston tukia eli aluekehitysrahaston ja maaseuturahaston tukia. Nyt kun olen eläkkeellä saan eläkettä vähän yli 1.700 euroa kuukaudessa ja tämän lisäksi pystyn tienaamaan kuukaudessa yli 1.100 euroa, joten tuloni ovat suunnilleen yhtä isot bruttona. Silti olen äänien mielestä erittäin huono ihminen.

Omasta mielestäni olen saanut hyvää palautetta nykyisessä työssäni ja tienaan jopa nyt nettona enemmän kuin työssäollessa. Alkuvuonna lomapalkasta maksettuna oli liki puolet veroa, niin saankin tienata 7.400 asti ilman veroja, joten käteen jäävä osuus on suurempi kuin työssä ollessani.

Saan siis nyt kuuden kuukauden aikana käteeni eläkettä nettona verojen jälkeen eli 1.300 euroa kuukaudessa ja sitten työtulot riippuen siitä teenkö täyden tunnit noin 1.000 euroa eli kokonaistuloni ovat nettona 2.300 - 2.400 euroa kuukaudessa. Kokoaikaisessa työssä ollessani minulle jäi kuukaudessa nettona noin 1.900 euroa, eli pystyn nyt hankkimaan enemmän noin 400 - 500 euroa per kuukausi. Ei se minusta kovin huonoa tuloa ole!?

Miten olen äänien mielestä niin huono kaikessa osaamisessani ja tekemisessäni? Ihmisen lannistaminen huonontamalla häntä koko ajan tuntuu olevan ajan henki monessa mielessä. Jokaisella ihmisellä on tietysti omat heikkoutensa. Sitä ei voi kukaan kieltää. Minun heikkouteni on nyt se, että elän vain itsenäisempää elämää enkä toimi enää äänien kehoittamalla tavalla.

Äänien mielestä oma body languageni on niin huonoa. En käy vessassa tarpeeksi useasti, enkä voi huonosti, enkä ole tarpeeksi sairas kaikesta äänistä ja muusta huolimatta. He eivät saa minua hermostumaan työssäni lainkaan, enkä hermostu edes lintubongauksessa lainkaan. Siksi äänet ovat huolissaan, onnistuvatko he omassa häirinnässään tarpeeksi hyvin?!

Nyt minulla on varaa matkustaa vaikka joka kuukausi, koska matkailla voi edullisesti ja jopa viikon valmismatkoja saa parin kolmen sadan euron hintaan. Voin tehdä muutaman päivän omatoimimatkoja ja käydä eri maissa, ja saanhan eläkeläisenä halvemmat linja-auto- ja junamatkat, työeläkekortti mahdollistaa myös halvemmat pääsyt erilaisiin konsertteihin, teatteriin, museoihin, uimahalleihin ja muuhun harrastustoimintaan. Sekin on merkittävä etu, jos käyttää paljon näitä palveluita.

Eläkeläisenä voin nyt itse päättää minä päivänä olen töissä, ja työpaikassani joustetaan hyvin. Ilmoitan vain minä päivänä olen käytettävissä. Näin pystyn tekemään viikossa kahdesta neljään tai viiteen päivään muutaman tuntia töitä per päivä ja pääsen noin 70 - 80 tunnin kuukausi ansioilla jo hyvälle tasolla. Se ei mielestäni ole peruskunnosta huolehtivalle liian suuri työaika. Työ pitää myös henkisesti ja fyysisesti aktiivisena. Tuleehan siivotessa jo luonnostaan paljon liikuttua, joten fyysinen työ auttaa pysymään paremmin toimivana kuin passiivinen istuminen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti