keskiviikko 29. kesäkuuta 2016

Rukous - liittyy hautaustoimistoon, jonne olen kirjoittamassa kokoelman runoja

Tänään minä rukoilen kaikkien kiusattujen puolesta,
että heillä olisi elämässä riittävästi voimia elää,
että he löytäisivät tukea ja turvaa,
että olisi joku joka uskoisi heitä,
että taivaan enkeli levittäisi suojelevat siipensä,
ja he tuntisivat Jumalan läsnäolon sydämessään.

Minä rukoilen myös kiusaajien puolesta,
että he oppisivat arvostamaan elämää,
hyväksyisivät erilaiset mielipiteet,
että he antaisivat anteeksi kiusatuilleen,
että he saisivat sieluunsa katumuksen,
oppisivat mikä on elämässä oikein tai väärin,
että Jumala armahtaa sielussaan katuvia ihmisiä.

Minä rukoilen että kesäpäivä on valoisa,
antaisi meille kaikille sisäisen rauhan,
hyväksyä kaikki se mihin emme voi vaikuttaa,
hyväksyä kaikki se mitä emme voi muuttaa,
että löytäismme elämäämme elämän liekin,
että löytäismme elämäämme rakkauden,
joka kantaa meitä kaikkia elämässä eteenpäin.

Minä rukoilen kaikille kärsiville voimia,
iloita siitä mistä voi kunakin päivänä iloita,
surra silloin on suremisen, itkemisen päivä,
jakaa omia kokemuksiaan toisten kanssa,
kohdata läheisiään ja olla tukena ja läsnä,
pyytää anteeksi jos on toista vastaan rikkonut.

Minä pyydän Vuorisaarnan sanoin,
jakakaa kaikesta siitä vähäisestäkin,
antakaa jokaiselle tarpeensa mukaan,
sillä vain jakamalla enemmän hyvää,
me saamme hyvän monin kerroin takaisin,
eikä se ole aina aineellista hyvää,
vaan se on hyviä sanoja, sielun rakkautta,
se on rakkautta Jumalan armon kautta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti