tiistai 5. huhtikuuta 2016

Lintubongausta











 



Eilen oli hyvä päivä lintubongaukselle. Kävimme useammassa paikassa ja havaitsimme yli kolmekymmentä lajia lintuja.Joutsenia oli paljon ja ne olivat helpoimpia havaita. Muita havaittuja lajeja oli isokoskelo, telkkä, sinisorsa, kanadanhanhi, metsähanhi, kurki, uivelo, tavi, räkättirastas, mustarastas, kottarainen, talitiainen, sinitiainen, pyrstötiainen, käpytikka, valkoselkätikka, harmaapäätikka, uuttukyyhky, sepelkyyhky, kiuru, peippo, viherpeippo, keltasirkku, töyhtöhyyppä, kaulushaikara, kalalokki, harmaalokki, merilokki, niittykirvinen, hemppo, harakka, varis, naakka, korppi. Olen paljon luonnossa liikkuva ja olen paljon ulkona keväällä ja kesäisin, kun kierrän eri lintutorneilla. Myös ulkomailla seuraan aina lintuja ja olen harrastanut lintujen bongausta jo useammalla ulkomaan matkalla enemmän tai vähemmän.

Kaikesta huolimatta elämä jatkuu ja kulkee omaa latuaan. Olen selvinnyt kaikesta tapahtuneesta ja muille näkymättömästä kiusanteosta. Se ei minua enää haittaa eikä muuta enää omaa käyttäytymistäni kuin harvoin. Olen sinut asian kanssa, ja tiedän, että meitä monin eri tavoin kiusattuja henkilöitä on paljon ja erityisesti keski-ikäiset naiset joutuvat kiusanteon kohteiksi. Mutta on parempi jatkaa omaa elämäänsä ja elää siten kuin voi, huolimatta kaikesta tapahtuneesta tai jatkossa tapahtuvasta, elän tänään ja uskon eläväni huomennakin. 

Pidän kiinni rutiineista ja teen uusia suunnitelmia. Unelmoin uusista matkoista ulkomaille ja kesäkuussa onkin lintutieteellisen yhdistyksen matka Puolaan kansallispuistoalueille Bialowiezan metsiin lintuja kuuntelemaan ja bongaamaan. Mukaan lähtevät kokeneet lintuasiantuntijat, joten matkalla tulen saamaan paljon tietoa alueen linnuista ja uskon, että se on kokemuksena ainutlaatuinen jo paikkanakin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti