keskiviikko 27. huhtikuuta 2016

Matkalle ikuisuuteen - hautaustoimiston kokoelmaan

Ei minulta voi mitään varastaa,
sillä enhän minä mitään omista,
enkä mitään koskaan ole halunnutkaan,
sillä nautin tästä omistamisen vapaudesta,
että sieluni oli kahleista vapaa,
enkä olisi omaisuuteni orja.

Miksi minä nautin vain hetkestä,
ja olen onnellinen,
kun saan olla vain oma itseni,
enkä tunne itseäni kahlituksi,
minulla ei ole maalliselle käyttöä,
sillä omistan vain oman sieluni.

Mitä minä mukaani ottaisin,
sillä matkalle tarvitsen vain vähän,
ja se kaikki on omassa ruumiissani,
se mitä nyt itse omistan,
ja olen vain onnellinen siitä.

Miten minä ajattelen,
ja toimin vain omalla tavallani,
en minä mitään toista tarvitse siihen,
sillä jos en itse olisi elämästäni vastuussa,
kuka minut silloin voisi pelastaa.

Minun täytyy olla vahvempi,
ja tuntea vastuuni omassa sielussani,
sillä minä olen vielä elämässä kiinni,
ja syvemmin kuin itse tiedän,
ovat omat tunteeni läsnä,
ja oma sieluni siellä myös.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti