keskiviikko 27. heinäkuuta 2016

Haitantekoa?

Tänään tuli lasku ambulanssikyydistä 25 euroa. Luulen, että kyseessä on ollut hätävarjelun liioittelua, ja minut ajoi joku henkilö paniikkiin. Sain todella pahan paniikkikohtauksen. En osannut varoa ko. henkilöä, mutta jatkossa mieskin sanoi, että ei tarvitse olla tekemisissä kenenkään kanssa. Eikä tarvitse "sosialisoitua" kenenkään kanssa, jos ei halua!? Ko. sanonta on pojan keksimä.

Kuka tuon laskun maksaa? En aio maksaa, maksakoon se, jolla on enemmän rahaa, tai joka tilaa ambulanssin minua varten. Minut vapautettiin suljetulta osastolta, psykiatrian osastolta ilman mitään epäilyä psykoosista tai harhaluuloisuudesta 4 päivän tarkkailuajan jälkeen.

Kerroin työpaikalla, että lauseella oli laitettu sairaalaan: "Usan armeija seuraa minua ja lääkäri lähettää minut turvaan sairaalaan." Ihmettelen mikä turvakoti sairaala on? Kuka tuollaista sanelee minun puolesta lääkäreille!? Ei sieltä ainakaan ulos päässyt kuin sairaalan ympäri kerran kävelemään neljän päivän aikana sairaanhoitajan kanssa, että vartiointi pelaa joka suhteessa. En kaipaa sinne, kun kärsin suljetun paikan kammosta! Olen vain "lintu".

En tarvitse mitään turvakotia, olinhan Islannin saaren ympäri kiertämässä ja ajoin liki 2.000 kilometriä ilman suurempia vaikeuksia. Olen hyvin toimiva ja terveempi kuin vuosikausiin, että en tarvitse sairaalahoitoa.

Olen vain ADHD, ja ehkä lievästi Asperger, olen ymmärtänyt, että käyttäydyn toisinaan pöhlösti tai puhun, kun olen liian väsynyt erittäin sekavasti. En ole selkokielinen. Lisäksi näen unia silmät auki, ja jopa matkalla aloin puhumaan yhtäkkiä jostain petojen pois saamisesta eläinten aitauksista, jossa ei tosiaan ollut mitään järkeä.

Tulomatkalla linja-autossa säpsähdin ja huitaisin jopa kädelläni, kun filmi alkoi pyörimään heti, kun laitoin silmät kiinni. Kyseessä on hypnagoginen tila, valveunet ja unihalvaukset, jotka ovat välillä ongelmallisia. Aivot on kuvattu ja epileptiset kokeet otettu, mutta ei ole ongelmia. Unilaboratoriossakin kaikki oli kunnossa aivotoimintojen suhteen. Ihminen vain ei ole kone, vaan tekee virheitä joskus.

Siksi minun työkaveritkin ihmettelivät tuota lausetta ja olivat kauhuissaan kun kerroin, että voi joutua jopa 3 kk:n pakkohoitoon. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti