torstai 14. heinäkuuta 2016

Minä olen huono ihminen

 Tämä on kuvitteellinen tarina! Viitteitä normaalielämästä mukana!

Minä kuulen jatkuvasti, kuinka huonoista huonoin ihminen olen. Tiedän, että olen tehnyt paljon virheitä elämässä. Menin naimisiin yli 35 vuotta sitten ja erosin vuosi sitten. Se on ollut iso virhe elämässä, koska mieheni lienee ollut lähes pyhimys ympäristössään.

Minua on arvosteltu usean lapsen synnyttämisestä. Olen tuhlannut liikaa yhteiskunnan varoja ja palveluja hankkisessani viisi lasta. Moni on pitänyt sitä kauhistuttavana asiana, että tällainen tavallinen köyhä ihminen on voinut tehdä niin. Se ei olisi sallittua Suomessa, koska lasten kouluttaminen ja elättäminen tulee yhteiskunnalle liian kalliiksi.

Olen epäonnistunut lasten kasvatuksessa. He laittoivat minut psykiatriseen hoitoon ja laittoivat suuhuni sanat: "Usan armeija seuraa minua ja lääkäri lähettää minut turvaan sairaalaan." Eihän tässä lauseessa ole mitään järkeä minun mielestäni. En ole koskaan sellaista sanonut, eikä käytetty kieli lauseessa kuvaa minua mitenkään. Nauroin kun näin tämän. Ja jouduin neljäksi päiväksi tarkkailuun suljetulle osastolle sairaalaan. En vieläkään tiedä tarkkaan, kuka tuon lauseen keksi. Mutta minussa ei todettu niin suuria puutteita, että olisin joutunut sairaalaan kolmeksi kuukaudeksi pakkohoitoon, joka kyseisestä lauseesta olisi voitu aivan hyvin langettaa. Joku muu selvitti, että en ole voinut sanoa sitä, muutoin olisin siis jäänyt sinne kolmen kuukauden pakkohoitoon. Nyt sain puhtaat paperit, että en ole psykoosissa tai vainoharhainen.

Minä tiedän, että olen tuhlannut liikaa yhteiskunnan varoja. Olen sairastanut liian paljon elämässäni. Minua on tutkittu paljon, ja olen tullut siten kalliiksi. Olen joutunut muutamaan leikkaukseen elämäni aikana, kun minulla on ollut vikoja vatsan alueella. Minulla kerran jopa sisäinen verenvuoto. Jouduin käyttämään paljon yhteiskunnan palveluita, koska joka raskaudessa jouduin käymään erityisessa tarkkailussa monien riskitekijöiden takia. Verenpainetta oli liikaa, lapsi ei ehkä voi syntyä normaalisti, lapsi on väärin päin lopussa ja pitää kääntää, lapsi on liian pieni tai lapsi on liian iso. Ovat olleet syntyessään väliltä 48 cm - 53,5 cm ja painoltaan 2900 g - 4450 g, että en tiedä, miten he ovat olleet väärän painoisia?

Minä olen ollut huono työelämässä. Aloitin työelämän koulun ohella 14-vuotiaana, Ja nyt eläkkeellä jatkan edelleen työuraa. Mutta en ole ollut kovin viisas, tai edennyt urallani mihinkään. Teen samankaltaista siivoustyötä, mistä aloitin silloin 14-vuotiaana. Ihmiset eivät pidä sitä järkevänä työnä minulle. Väliin tosin mahtui 27 vuotta palvelusta valtionvirastossa.Työtäni on pidetty huonona koko ajan, olen ollut kelvoton työntekijä.

Olen käyttänyt väärin yhteiskunnan varoja. Olen kouluttautunut liikaa. Olen FM ja vielä sitten valmistunut biologian aineenopettajaksi. Olen yo-merkonomi, perhepäivähoitaja, Shindo - ja Jomon Stretch - ohjaaja. Lisäksi minä olen opiskellut kansainvälisissä ohjelmissa yliopistoissa mm. Arctic Studies -opintoja Rovaniemellä neljä ja Islannin yliopistossa Reykjavikissa viisi kuukautta. Minun opintoja on pidetty turhina ja liian kalliina yhteiskunnan kannalta. Olen tehnyt opintoja ainakin kahdeksaan eri yliopistoon ja sen varojen tuhlausta. Ei tavallinen siivooja tarvitse näin paljon koulutusta.

Minä olen huono sosiaalisesti. En osaa käyttäytyä ihmisten kanssa. Teen jatkuvasti virheitä. Olen liian kömpelö miesten kanssa. Minä en ole edes ihminen, kun en osaa juoda itseäni känniin joka viikonloppu, enkä ole krapulaa tähän ikään mennessä kokenut. En osaa poltta, ja se ensimmäinen tupakka on vielä polttamatta. Olen siis liian poikkeava ollakseni hyväksyttävä tässä asiassa Suomessa. Pitäisi osata juoda enemmän ainakin.

Tässä muutamia esimerkkejä, miten keski-ikäinen nainen voi olla huono Suomessa, ehkä jossain muussa maassa voisin olla parempi, mutta mihin minun pitäisi muuttaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti