torstai 18. lokakuuta 2018

Jokainen ihminen on arvokas


Olen vain olemassa,
että auttaisin muita,
siinä on elämäni tarkoitus,
olla tukena niille,
jotka minua tarvitsevat.

Minulla on laaja piiri,
on suomalaisia, ulkomaalaisia,
on monia muita ihmisiä,
mielenterveysongelmaisia,
sairaita, iäkkäitä, vammaisia,
elämässä pettyneitä,
tai muutoin apua tarvitsevia.

Minä olen olemassa,
kuulevana korvana,
lohduttavana tukena,
monelle vanhalle,
että ymmärtäisimme enemmän,
että eivät he ole hulluja,
tai muutenkaan harhaisia.

Heidän sairaudet ovat todellisia,
aivojen kemiaan vaikuttavia,
vain hetkellisesti oireita aiheuttavia,
ja moniin löytyy ratkaisu,
he ovat täysin teräviä,
itsenäisiä ja toimintakykyisiä,
kun heidän tulehduksensa,
tai muu elimistön tasapaino palautuu.

Miten ihminen tuomitaan,
hetkellisestä tapahtumasta,
siitä että hän nähnyt jotain outoa,
tai hän puhunut jotain outoa?

Kuka voi aina olla täydellinen,
kuka meitä tuomitsee?

Siinä on elämäni motto,
jokainen ihminen on arvokas,
ja kaikkeen voi olla toisenlainen totuus,
ja jopa lääketieteellinen selitys,
emme ole samasta puusta tehtyjä,
ja elämän kirjo on hyväksyttävä!

Erilaisena ihmisenä kokee kaikkea,
ettei ole hyväksytty perheessä,
ei ole hyväksytty yhteisössä,
tai ei ole hyväksytty missään,
miten ihminen selviää silloin,
jos häntä ei hyväksytä missään?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti