torstai 6. joulukuuta 2018

Totuus


Kiitollinen elämän lahjasta,
siitä että olen kuitenkin elossa,
vaikka kuolema kolkutti ovella,
ja se oli salakavala vihollinen,
eikä sitä tunnistettu ajoissa.

Pelastuksen kuitenkin sain,
se sydämeni remontti oli,
ja monella tapaa tapahtuva,
vaikka se haavoitti monia,
sillä oli hyviäkin puolia,
eikä niitä voi enää moittia.

Sain elämälle tavoitteen ja suunnan,
minä toimin vertaistukena ja muussa,
ja olen mukana monessa harrastuksessa,
olen saanut tukea enemmän,
kuin koskaan elämäni aikana,
uusilta kohtaamiltani ihmisiltä.

Sielussa lämmittää kohtaamiset,
se ilo ja riemu lähimmäisistä,
jotka ymmärtävät tapahtumat,
että olen ollut osallinen jossakin,
mitä itse emme olleet käsittäneet,
ja siksi voitto tuntuukin paremmalta!

Minä olen oppinut nauramaan,
kaiken maailman sattumuksille,
ja ihmisten luuloisuudelle ja erheille,
siitä mitä kaikkea se aiheutti,
ja miten sitä kaikkea käsiteltiin,
totuuden tiesin lopulta vain itse yksin!

Kuolemani jälkeen kaikki tekstini,
lienevät paljastuvan sellaisina,
kuin olen tapahtunut kirjannut,
sen hetkisen oman tietoni mukaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti