keskiviikko 9. marraskuuta 2016

Kiusanteon seurauksia

Ihminen joutuu luopumaan monesta asiasta. Itse olen joutunut luopumaan osasta perheestäni, tuttavistani osin sekä omasta lapsenlapsestani kiusanteon ja pilan takia.

Minut lähetettiin kesällä sairaalaan jonkun muun keksimällä lauseella ja ymmärrän, että olisi liian vaarallista tavata lapsenlasta tässä tilanteessa. "Usan armeija seuraa minua ja lääkäri lähettää minut turvaan sairaalaan. " Oli lause, joka koitui minun kohtalokseni, ja sosiaaliviranomaiset kiirehtivät kirjoittamaan lausunnon, että ei ole lapsenlapsen edun mukaista minuun olla yhteydessä eikä tavata minua. Lauseen takana lienevät naapurit, sitä en tarkkaan tiedä? Mutta naapurin rouva syöksyi kimppuuni ja syytti minua muun asian kertomisesta! Pääsin pois neljän vuorokauden seurannan kuluttua, koska en ole ollut vainoharhainen enkä psykoottinen.

Mutta minulle on tehty muutakin, josta kirjoitin jo Azorien pilan ja paljon enemmänkin kiusaa ja pilaa.

Mutta pahinta on ex-miehen tekemä juttu, kun sanoi minun polttavan meidän talon, eikä se ollut totta, hän myöntää sen itsekin. Pääasia oli kuulemma, että saa minut sairaalaan.

Mutta hän on humalassa kertonut minulle, kuinka hän on rakastunut yhteen nuorempaan naapurin naiseen, ja rehvasteli asialla. Samalla kertaa hän kertoi, että toinenkin nainen on hänestä kiinnostunut tässä lähellä ja senkin minä tiedän. Lisäksi hän arvosteli humalassa muutkin vapaat naiset lähitienoolta, että joku on niin hullu (toinen nainen), että hän ei ottaisi sitä vapaata naista, että siksi hänen mies on jättänyt hänet!

Onneksi osa naapureista tietää kaiken, ja he ovat tukeneet minua tässä tilanteessa. He näkivät koko tilanteen kehittymisen tässä lähiympäristössä ja olivat huolissaan minun jaksamisesta. He tiesivät, että olin fyysisesti sairas ja sepelvaltimotautinen. Liian väsynyt koko ajan, ja monissa tutkimuksissa käynyt!

Humalaiset saavat tehdä mitä tahtovat. Näinhän se on Suomessa aina ollut. Mutta tapaus on opettanut paljon.

Vielä minäkin olen arvostettu työntekijä, ja saan hyvää palautetta. Olen otettu hyvin vastaan ja saan vastuullisia tehtäviä, kuten muutkin työntekijät. Olen taloudellisesti enemmän puhtaana tienaava kuin mieheni nyt loppuvuoden ajan. Ja sekin nostaa omanarvon tunnetta, että eivät koirat kuse kintuille, vaikka jäin eläkeläiseksi kiusanteon jälkeen.

Mutta kohtalotoverin löytyminen Suomesta on antanut uutta toivoa, että en ole yksin ollut ongelmine. Toisen tilanne on vain paljon huonompi ja vaarallisempi. Siksi yhteyttä emme voi pitää, koska riskit ovat liian suuret molempien osalta. Mitään ei hänkään pysty todistamaan, mutta hän on saanut tukea viranomaisilta, koska tapahtumat ovat vain hän yksin nähnyt tai kokenut. Sellaista toimintaa on "gang stalking". Näkyy vain kiusanteon kohteelle, ei muille ihmisille, ja tilanteet luotu siten, että vain kohdehenkilö on yksin paikalla, kuten minä Azoreilla olin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti